سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندیشه پاک با نگاه برهنه

خدایا دوباره توفیق دادی تا فرصتی بیابم و در ماه مبارک رمضان 92 دلنوشته ای به قلم صفحه کلید بر مردمک چشم وبلاگی های عزیزم ،  ثبت کنم .

در فرازهایی از جوشن کبیر می خوانیم که خیر و شر را تو آفریدی ، مگر چیزی وجود دارد که مخلوق تو نباشد .

سیاهی و سفیدی مخلوق توست . شیطان هم مخلوق توست.

آیا آنچه از دیدگاه انسان بد است برای قادر مطلق هم بد است ؟ برای خدایی که قادر و بی نیاز و عالم به همه هست بدلیل علم به بیماری و جنایت و گناه و .... بدلیل قادر بودن و عالم بودن به آن ، نگاه خداوند با دیدگاه محدود انسان یکی نیست .

خدای مهربان برای اینکه بنده را دوست دارد خود را تا حد انسان پایین می آورد تا آنچه برای انسان با علم محدود نقص و ضعف و گناه و مضر است را به او گوشزد کند تا با وضع موجودش خود را تکامل دهد تا به مرتبه الهی برسد تا در این درجه ، بهشت را تجربه کند .

درک جهنم و بهشت دنیا و آخرت به میزان الهی شدن انسان ، وابسته است .

آیا اگر انسان به درجه ای برسد که با علم به بیماری آنرا برطرف کند بیماری یک سرگرمی نیست .

آیا اگر انسان مرتبه ای یابد که با علم بر ماهیت آتش ، چون ابراهیم در آن به سلامت باشد ، آتش جهنم غیر از گلستان رنگارنگی است با رقصی از نور .

آیا انسانی که سر یک پیچ جاده جان خود را از دست میدهد ، اگر علم داشته باشد که خودرویی با سرعت از طرف مقابل به سمت او در حرکت است این بزرگترین اندوه که منجر به نابودی جسم او میشود شیرین نخواهد شد 

بنابراین خدایی که به همه چیز عالم است . یک صحنه منجر به مرگ برای او بد نیست و این از دیدگاه انسان بد است چون علم ندارد . پس مراقب باشیم زمانیکه سر به آسمان میکوبیم و خدا را برای بدی هایی که برای ما فرستاده ، توبیخ می کنیم و قهر می کنیم و حتی ایمانمان متزلزل میشود ، در حالیکه خدا هیچ بدی حواله نکرده است .

برای خدا زلزله ای که جان بیشماری را میگردد بدلیل علمش بد نیست .

بیماری بد نیست.

وقتی به این استدلال رسیدیم که برای قادر مطلق بدی وجود ندارد ، آنوقت تکلیف انسان با خود و خدایش روشن میشود .

در روزی بچه ات یا همسرت را از دست میدهی ، خدا با علم به بعد از مرگ ، کار بدی نکرده ، ولی انسان به خاطر محدودیت هایش تا حد کفر پیش میرود .

این معرفت ، به انسان آرامش میدهد تا به علم و قدرت خدا ایمان داشته و بداند که خدا سبحان است و بدی در او راه ندارد .

نگاه برهنه به ما می آموزد که بسیاری از کاستی ها و بلایا فقط از نگاه ما معنی دارد و از نگاه برهنه خداوند ، خوبی مطلق است . 

با آرزوی توفیق 

92/05/06

تقدیم به دوستان گلم

 مهدی

 

 


نوشته شده در یکشنبه 92/5/6ساعت 2:33 عصر توسط مهدی نظرات ( ) |


 Design By : Pichak